Monday 9 March 2015

rindu serindu rindunya... apa nak buat kalau dah gini??

flashback..... 

2011-2012... 
Indahnya bile diberi kesempatan untuk bekerja di ISP.. (The International School ParkCity), seronok sangat, segala rasa bahagia, seronok dengan jiwa penuh dengan semangat dan bunga-bunga... ermmm rindu... aku rindu ISP... kat situ aku punya kawan, aku punya ramai anak murid yg sweet2 sesweet gula-gula... aku punya pengetua yang awesome, kawan sekerja yg memang best tak terhingga, duduk dengan housemate-housemate yang baik... aku rindu korang semua... 

Bangun pagi isnin dengan senyum, rasa segar nak gi sekolah, sampai sekolah siapkan semua material yang nak guna ntuk lesson, pastu gi ajar swimming time kelas PE, naik bas gi ParkCity Club, aku ajar Zaid, Euli, ngan Jean swimming, yang mane dah advance diorang swimming ngan Frankie and Jon. Balik swimming terus lepak kat kantin, tak pon staffroom, having lunch ngan kawan2, makan pulak RM5 ntuk hidangan yang memang superb pastu kongsi reramai, kekadang lasagna, macaroni, salad, paling suka fries dia yang sedap tu... ahhh semua pon sedaplah... selasa, rabu, khamis, jumaat semua pon hari2 yang awesome. suka bile ade Book Week, pakai costume yang ntah ape2 la time tu, aku penah jadi spongebob, aku penah jadi mummia... haha seronok, time tu semua pon sibuk bergaya ngan costume masing2. Setiap hari jumaat dihidangkan dengan persembahan student yang tak pernah mengecewakan.... Bile hari guru atau sehari sebelum cuti sekolah semua dok sibuk memberi hadiah, cikgu akan bagi assistant, assiant bagi cikgu, student plak bagi assistant ngan cikgu. Coklet la paling banyak, mase jadi assistant Jon, dia slalu bg aku cokelet. aku memang antu cokelet. suka giler kot. haha.. thank a lot. 

Teknik balajr yang guna kat ISP sentiasa je seronok. Pagi2 je Jon dah siap dengan buku cerita ntuk session story telling. budak2 aku time tu dah Year 5 (9-10 tahun gitu), seronok semua bile dengar crita. Diorg akan bagi respond yg sangat positif. aku yang duduk belakang Jon sambil asah pensil pon suka dengar.... asah pensil sambil senyum je... hati aku time tu cuma Allah je yang tahu bahagianya.

Sahabat baik aku kat skolah time tu Syaza, Kak Nurul, Syira, Bella, Syud, ngan Lan. Tapi aku tak penah keluar jenjalan ngan diorg plak sebab cuti minggu aku banyak abiskan ngan balik kampung or lepak kat kajang ngan housemate kajang (time tu aku dok damansara damai). tapi aku slalu la keluar ngan syaza n Lan pas sekolah, kitorg makan sushi. asal gi jalan je beli sushi kan.. hahaha, Tengok wayang (Mekaih Lan ntuk tiket2 free) hihi.. Syaza, miss u babe... aku nak peluk ko erat2 babe kalau jumpa ko. Aritu Bella kawen ko tak turun, aku harap Syud kawen nanti dapatlah jumpa ko.

Nov 2012-aku dapat tawaran kerja kat JB, sebab nak kawen bulan 12 and kebetulan abah sakit jadi aku terus setuju terima tawaran tu. aku benti keje and stay kat rumah, tapi bangangnye bile dah benti and dah sign kontrak kat skolah baru tu, aku tak gi pon. dia call banyak kali pon aku tak jawab sebab aku tak suka cara dia. skolah baru tu mintak aku seludup document2 daripada ISP and bg kat diorg. dia asyik call suh aku send document2 tu. aku tak suka, sebab aku sayang ISP, so aku buat keputusan ntuk xmao gi skolah tu. aku menganggur sampai kawen.


2013-2014
Aku menangis... hari-hari aku menangis, kalau laki aku belum balik keje, aku menangis sorang-sorang dalam bilik. time balik keje aku nangis sorang2 dalam kete sambil drive. Bile aku tengok video2 yang ISP upload kat youtube, aku menangis lagi... Sungguh aku rindu sangat.. Masa mula2 kawen, aku slalu ugut laki aku, aku nak balik KL, nak balik ISP... Bile dah ada Firas, aku slalu peluk Firas sambil nangis, aku bgtau Firas yang aku rindu kat ISP... Ya Allah...... Allah berikan aku rezeki sebagai cikgu kat Fairview JB, Alhamdulillah... tp sayang rindu aku, jiwa raga aku masih di ISP.

2015
Sekarang aku dah kuat, aku terima semua dugaan ni dengan redha. semua tu pon pilihan yang aku sendiri buat tanpa ada paksaan. aku kuatkan hati aku. aku tau aku takkan balik ke ISP, walau aku berangan camne, menangis air mata darah skali pon aku tau, aku tetap duduk kat JB. aku dah punya family sendiri. dikurniakan seorang suami yang hebat, seorang putera comel yang bijak sebijak namanya Muhammad firas Thaqif. kalau aku rindu ISP, aku tengok video diorang, aku skodeng FB diorg, aku buka website diorang, aku text diorg tanya khabar... alhamdulillah semua masih ingat aku, balas mesej aku.. tu dah cukup baik kan... Sekarang Allah kurniakan sebuah keluarga yang sangat bahagia. Aku bersyukur sangat. walau perkenalan kami singkat, kawen pon mcm kelam kabut, xkenal xape, tetibe nak kawen... tapi Alhamdulillah, dia hadiah dari Allah, hadiah yang terbaik. Terima Allah. Sekarang kerja di Fairview dah lebih 2 tahun, aku anggap ini rezeki aku. Allah tahu yang terbaik buat hamba-hambanya. InsyaAllah :)

Buat sahabat-sahabat aku yang aku sayang, walau aku jauh dari korang, hati aku tetap penuh dengan bunga2 senyuman, gelak tawa korang. memori tu takkan pernah luput dari ingatan. 

Buat suami dan putera tercinta, mummy sayang kalian. Kalian anugerah tak ternilai. Terima kasih untuk segala-gala yang kalian curahkan. 


Love:)

2 comments:

  1. Nak tnya..sy ada apply kerja kat isp dan dh dpt panggilan dri mereka..isp klu ke kota damansara jauh tak..sy belum lg tgk sklh tue..klu tgk map 22 min...teringin sgt nk kerja situ

    ReplyDelete
  2. Nak tnya..sy ada apply kerja kat isp dan dh dpt panggilan dri mereka..isp klu ke kota damansara jauh tak..sy belum lg tgk sklh tue..klu tgk map 22 min...teringin sgt nk kerja situ

    ReplyDelete